fredag 26 augusti 2011

Lillnettans favoritprodukter!

Stämplar och kladdprodukter är min grej - mister, distresser och så lite stämplar på det = I'm in heaven! :-) Just nu är jag extra förtjust i Kenny K-stämplar och jag är så glad för att En Liten Butik har valt att ta in dem i lager. Ni har väl inte missat de nya fräscha stämplarna som kommit in?

Vi gästinspiratörer har med Lotta i ledningen varit lite busiga - som ni kanske märkt vid det här laget har vi fått i uppdrag att lifta alster av de ordinarie teammedlemmarna utan att de vet om det. Jag var lite extra busig och valde att lifta en tag som självaste butiksägaren Lotta har gjort, hi hi hi! Här nedanför ser ni den; den går i orange-gult-brunt med turkost som accentfärg och är infärgad med distresser förstås. Precis vad kladd-Nettan tycker om...

Min lift blev i ungefär samma färgskala men med en Kenny K-stämpel (Troublemaker) i stället för en Magnolia.

Jag har sytt runt kanterna och använt distresser, stämplar, mister och en mask för att skapa lite roliga effekter. Motivet är färglagt med copics.

Det är ganska enkelt och opretentiöst att göra tags tycker jag - börja med att gnugga in distressfärg eller lägg på en mask och spraya över mist så att det bildas lite mönster och textur. Har du ingen köpt mask, testa med till exempel ett tårtpapper! Sedan är det bara att stämpla lite (här har jag använt fjärilsstämplar men självklart går vilka som helst bra) och montera tagen på en aningen större bit cardstock. Dekorera och så är det fix!

Här syns det lite tydligare hur jag har gått loss med glimmer mist - rosa, turkos och orange... ELB har flera prisvärda set med fyra små flaskor mist sorterade efter olika teman (Adventure, Sand and Surf, Crown Jewels, Garden Bouquet), vilket jag verkligen kan rekommendera. Färgerna matchar och så får man fyra olika färger till ett bra pris.

Tack för titten och glöm inte att kommentera! :-)

Anneth/Lillnettan

4 kommentarer:

Carina sa...

Super läckert:) Gillar luggen....
Tevlig Helg!

monica sa...

Grymt snyggt!!!

En liten butik sa...

Toppenfint, vilken ära att bli liftad :)

Zima sa...

Jättesnygg tag! Och WOW vilken supersnygg färgläggning av stämpelmotivet!!!