onsdag 31 augusti 2011

Min skatt!

Så här sista dagen i augusti så tänkte jag visa ett minialbum jag har gjort… Det är gjort av vanliga kortbaser med kuvert. Jag hittade en smart beskrivning på Youtube och det passade perfekt till mitt projekt! Längre ner kommer en länk till hur man gör men först vill jag visa min variant av detta album.


Jag har använt papper från Jenni Bowlin som är så himla snygga och enfärgad röd, vit och svart cardstock.  Framsidan är ganska enkel med en stor blomma med en rosett och brad. De här bradsen är så fina och passar oförskämt bra… Fjärilarna är chipboardfjärilar som jag har färgat med Distress Ink, Vintage photo, och sedan målat med Crackle Paint, Rock Candy. Uppe vid blomman syns lite bling och pärl-swirls från Prima också. 



Bokstäverna är utstansade med två Tim Holtz alfabeten i röd cardstock och sedan ett lager Glossy Accents på dem. Här ser man tydligare hur fjärilarna ser ut…

Det är många sidor och bilder så istället för att fota allt så kommer här en kort film! Det blev lite roligare så tyckte jag… Så fram med popcorn och koppla av en stund! ;)


Här kommer Kathy’s original, det är en serie på 4 avsnitt:


Det var allt för mig idag, hoppas ni får en fantastisk onsdag! Kram på er!

Material:

Crackle Paint Rock Candy (snart i webbutiken)

Övrigt: Privat






8 kommentarer:

Stephi sa...

å så fint och spännande album med alla fack!

SusanLotus sa...

Jättefint album i fina färger och mönster! Och jag måste få säga att om det är du och din mamma på bilderna så var Ni lika som bär!
Ha en jättefin kväll!

Anonym sa...

Den är verkligen underbar!!

Terés sa...

Tack så mycket!!! Ja, det är jag och mamma... De bilderna stämde så bra överens med både färger och komposition. Jag är väldigt nöjd själv...

Susy sa...

Underbart snyggt!

Tack för inspirationen!

KRAM SUSY

En liten butik sa...

Vilken inspiration, jag älskar din skatt!

Annelie sa...

Toppen

Anonym sa...

Va fint det blev! Vilken kanon idé, tack för att du delar med dig :)