fredag 5 augusti 2011

Ett litet block av kärlek...

Halloj! 

Idag ska jag visa ett litet gulligt block jag har knåpat ihop. Den gav jag i fördelsedagspresent till min kära vän Joel för ett tag sen. Han och hans flickvän brukar skriva söta lappar till varandra när de inte hinner ses på morgonen för att de jobbar olika skift. En så fin sak förtjänar ett extra fint omslag! 



Jag klädde två chipboardbitar med underbara papper från Cosmo Cricket Odds and Ends och sen råkade jag ha matchande röd spiral hemma… Bokstäverna är stansade från två av mina privata alfabet från Tim Holtz och jag tycker det blir lite roligare om man använder den negativa biten som blir över på vissa ställen. Speciellt på bokstaven i, den är så pillig annars! Jag höll det ganska enkelt men de två bradsen var så perfelta i både färg och budskap så de var tvungna att sättas dit…


Insidan är klädd med ännu ett snyggt papper från samma serie.. Jag köpte billiga små block på Staples och gjorde en liten ficka på insidan av baksidan där man kan stoppa i den bakre delen av blocket. På så sätt kan man lätt byta block när det är fullt.



Jag klippte lite ord från en snutt papper som blev över och har satt dessa fina ord lite överallt i blocket, som en liten överraskning…



Baksidan fick också några av orden på sig… Jag har distressat alla kanter med Distress Ink Vintage Photo.

Jag hoppas att ni gillade detta lilla block! Lämna gärna en kommentar, för då blir jag så glad… 

Material:


Övrigt:
Privat

8 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken superfin gåva! Blocket är underbart och färgerna är givna för kärlek! :)

Toppen! Ha en gó helg!

Jennie sa...

så gulligt!

Maya Isaksson sa...

Jättefint! Bra present :) hoppas de blev glada. Odds and enda har jag inte :-0 måste nästan skaffa ;)

Carina sa...

Så fint och gulligt:)

Susy sa...

Helt underbart coolt!
Vilket arbeta du har lagt ned, gillar färgerna och alla härliga detaljer och tanken bakom denna bok är ju bara för gullig!!!

KRAM PÅ DIG!

SUSY

Linda sa...

Vilken underbar gåva!! :) Och vacker är den med!!

Marita Johansson sa...

Sån fin gåva

Annelie sa...

Vilket underbart block, en väldigt fin present!