lördag 13 augusti 2011

En Liten Butiks Favoritprodukt - Fyra tags!

De som har besökt min blogg vet att jag har en förkärlek för tags av olika slag. Helst ska de vara stämplade och distressade med Distress Ink och det ville jag gärna visa här för er också … Jag har genomgående använt stämplar till bakgrunderna från mitt favvoset! De är så enkla att variera stil med.




Texten Ögonblick att minnas är stämplad i svart och embossad med Clear. Den är så himla fin! Bakgrundsstämplarna är stämplade med  Antique Linen. Den färgen använder jag ofta när jag ska stämpla bakgrunder! Pappret och den lilla kupongen kommer från Jenni Bowlin. Rosorna är privata och banden kommer från Cardmakers ribbons. Kanterna är rivna och distressade med Black Soot. Datumet är då jag och min sambo blev tillsammans så det är verkligen ett ögonblick att minnas…



Det blir mer dimension när man svänger till kupongen lite. Det sitter en 3D-kudde under som stöd… 



De små runda är stämplade med Tattered Rose och ramen runt om är stämplad i Dusty Concord. Därefter färgade jag in hela tagen med Victorian Velvet och kanterna revs och distressades med Vintage Photo. Fjärilarna kommer från Jenni Bowlin och är målade med pärlemor vit akrylfärg och först tänkte jag stämpla ett mönster på dem men det blev inte bra så jag smetade ut lite Dusty Concord så de skulle matcha resten och på med (vad jag trodde va) Glossy Accents… Det var det inte, det var Crackle Accents! Hoppsan, så kan det gå, men det blev nästan bättre.  Bandet är från Hot of the press, jag kan verkligen rekommendera det paketet, det är ca 1 meter av sju olika band… Perfekt för såna tillfällen då man bara behöver en liten bit! 



 Här har jag lekt med lite kraftigare färger: Fired Brick, Peeled Paint, Faded Jeans och Dusty Concord.  Det är samma stämplar som på den första tagen men på ett helt nytt sätt… Det är just det som jag gillar med Distress Ink, man kan göra så olika med samma stämplar. Innan jag färgade in hela tagen med Vintage Photo så torkade jag den ordentligt med embossingfönen så inte färgerna skulle smetas ut och blandas.  Kanterna är rivna och färgade med Walnut Stain. Texten är från Tim Holtz och är stämplad med embossing dyna på akvarellpapper och embossad med clear. Sen har jag bara matchat med färgerna på tagen…  Jag rev ut och färgade över allt på samma sätt som tagen. Den sitter på 3D kuddar. 


Till sist kommer en liten tag som var perfekt för den här stämpeln… Texten har jag maskat in från en annan stämpel. Det blev urgulligt! Kanterna är distressade med Vintage Photo. Jag ska ha den här tagen i min hemmagjorda Smash Book…  

Jag kan inte sluta använda detta underbara set… De är av lite bättre kvalié och sitter riktigt bra på klossen också.

Det var allt för mig idag å jag hoppas ni fick lite inspiration! Kramar från Terés

Material:


Distress ink:

Övrigt: Privat

3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Såna tjusiga tags

SusanLotus sa...

Fina tags allihop, men det översta var supernice!

Stephi sa...

ja du e en fena på tags...alltid så läckra!!