måndag 4 maj 2015

De fyra elementen: Vatten

Nu kommer en temavecka där vi tolkar de fyra elementen.

Jag valde att tolka "vatten" utifrån namnen på två av de nya Distress Inkpadsen, mermaid lagoon och abandoned coral, som båda ger en känsla av hav. Här hade jag säkert kunnat peta in Distress Painten salty ocean också, men den färgen passade inte ihop lika bra som broken china. Stenciler hittar du här och den härliga 3D gloss gel hittar du här.

Tagsen gjorde jag genom att först färga in tagen med Distress Inkpadsen, använda 3D gelén (över stencilen) och sedan färga in med Distress Painten. Innan Painten torkat, så torkade jag över tagen med en våtservett och på så sätt få bort Painten från de glossade ytorna. Banden färgade jag in med de båda Distress Inkfärgerna och fick på så sätt matchande band.

De färdiga tagsen:

Och detaljbilderna:

3 kommentarer:

Monica =) sa...

Men åh så läckra tags o de får mej tveklöst att tänka på vatten! Den där Glossy Gel-historien du använt får det att klia i fingrarna på mej, ser kul ut!
Kram, Monica

En liten butik sa...

Så himla fina tags!

Sinikka sa...

Wow, vilka fina tags du har skapat