onsdag 6 maj 2015

De fyra elementen: Luft

Hej på er där ute. Dagens element är luft. När jag hör ordet luft tänker jag lätt, luftigt, vind, himmel, moln och blått. Detta har jag nu tolkat och skapat två olika alster till er, en lo och ett kort.

Kortet har jag skapat i luftiga lager med blått och vitt som huvudfärger och gult som accentfärg. I bakgrunden har jag stämplat med och skvätt ut distressfärg. Motivet är en gammal digital stämpel som jag färglagt med distresser och dekorerat med glitterpenna och 3D-lack. Slutligen har jag dekorerat med egengjorda moln, enamel dots och die-cuts.



På lo:en har jag lekt på bakgrunden med gesso och distresser i härligt ljusblå och turkosa toner. Sedan behövdes inte mer än ett foto, lite papper, stickers och moln såklart!





Tack för titten!

4 kommentarer:

Monica =) sa...

Så härligt, lekfullt o "luftigt"! =)
Gillar dina moln massor, speciellt de med extra surr som du gjort på kortet!
Kram, Monica

Sinikka sa...

två otroligt fina alster. Gillar att du har skapat på vit och älskar dina moln på bägge två

Anna Ekman sa...

Så fina! De känns verkligen luftliga.

Jeanette Wallén sa...

ÄLSKAR dina fina moln! :D Supersnygga alster.