måndag 25 januari 2016

Nybörjarveckan inleds

Hej alla nybörjare inom scrapbooking. Idag kommer jag att visa lite filmer, tyvärr så ville inte min mobil som jag i början så de första filmerna skulle egentligen vara en sammanhängande, hoppas du ändå hänger med...

Vi börjar med att göra en LO, Layout. En LO är en fotosida som man kan ha i sitt fotoalbum ala scrapbooking. Scrapbook-album är oftast 12x12 tum stora och har en stor plastficka där man placerar två LO:s (rygg mot rygg). Såklart kan du ha mer än ett kort men jag valde att arbeta med ett kort och fokusera lite på, vad jag kallar för matta av papper/pappersbitar. Jag använde mig av följande kit till både kort och LO:n - DREAM.

Hoppas du hänger med i följande filmer och om du har frågor hör av dig så hjälper jag dig gärna!

















Nu tar vi nästa steg och skapar ett grattiskort av material från samma kit. Det är verkligen att rekommendera att börja att köpa kit/set för då får du lite av varje utan att betala en förmögenhet.

Hoppas ni tycker det är roligt och att ni kommer att följa oss denna vecka och få lite tips på vägen!




//Lotta
www.enlitenbutik.net
Facebook: En liten butik i Mörrum
Instagram: enlitenbutik

Inga kommentarer: