tisdag 26 januari 2016

Göra egna dekorationer

Visst kan det låta avskräckande och läskigt om det står i en utmaning eller någon som tipsar en om att man kan ju göra egna dekorationer. Men det behöver inte vara så avancerat som att sy en rosenkrans av skräp likt Ernst Kirchsteiger.

Idag tänker jag visa hur man lätt gör egna flaggor att dekorera med, det enda du behöver är papper, lim och någon form av pinne (grillspett av trä eller vad du än må ha hemma)


Klipp eller skär pappret i remsor, mina är ca 3cm breda och 15cm långa:

Äger man en fluid chalk och vill så kan man färga in kanterna på pappersremsorna så de får en mer sotad look:


Jag viker sedan remsorna runt pinnarna och använder gluedots för att limma ihop dem runt pinnen. Här funkar det med vilket lim som helst! Fotofix, flytande lim, dubbelhäftande tejp eller vilket som helst då det varken kommer synas eller hålla för någon större tyngd.

Från vardera hörn av flaggan klipper jag snett in mot mitten för att få en roligare form på flaggan, jag klipper på frihand men är man osäker kan man mäta ut mitten på flaggans kortsida och sen mäta ca 1,5cm in och rita en liten prick där så man har något att sikta mot.

Så monterar jag mina två färdiga flaggor på min layout och knyter ett snöre runt pinnarna som extra dekoration.


Så här ser layouten ut i sin helhet:




Inga kommentarer: