söndag 10 januari 2016

Vikningsinspiration

Hej där!
Januari månads utmaning som Linda/DeadUntilDark håller i, består av en kortvikningsutmaning.
Det där är ju kul tycker jag så här kommer lite inspiration på vägen:
vikningen kallas swing card.

Här kommer framsidan, ihopvikt är kortet 14*14 cm om jag minns rätt.
Papper kommer från 15*15-block, du har väl kollat in de senaste som kommit in i butiken? Urfina!
Motiven är gamla godingar från Penny Black, färglagda med vattenfärgspennor. Blomma, ostduk, glitterlim och spets har jag använt som dekoration. Ena hörnet har jag vikt ner med hjälp av en brads.
Texten har jag skrivit på ett av ELBs egna PL-kort. Resten av kortet har jag använt på insidan.

När man öppnar svänger mittdelen med och en ny bild dyker upp. Det där med vår känns rätt avlägset just nu när hela världen blivit vit igen....=)
Washitejp, halvpärlor och lite bokstavsstickers blev det här.

Här ser du hur det hela hänger ihop lite bättre, googla på swing card så hittar du lätt instruktioner.
En hälsning finns det plats för på kortets baksida.

Det finns en härligt massa kul kortvikningar att googla fram och testa, så jag hoppas du hänger på Lindas utmaning!

Glada snöhälsningar,
Monica =)



Inga kommentarer: