fredag 8 januari 2016

Två skimrande kort

Här kommer två, vackert skimrande kort från mig.
Det första är ett vintrigt kort där jag använt mig av Color Shine mist från Heidi Swapp som jag först sprayat över en stencil, och sedan tryckt kortet mot. Stencilen är alltså använd som en stämpel.


Närts kort har en bakgrund som jag gjort med Silks Acrylic Glaze. Glazen blandade jag med vatten på en stor akrylskiva (plexiglas) och därefter tryckte jag ner kortstommen i färgpölen.
Bird Crazy-fågeln stämplade jag tre gånger, en på kortstommen och två gånger på vitt papper Crazy Things-ballongen stämplade jag en gång på vitt papper. Sedan stansade jag ut fågel och en vinge med Bird Crazy Dies, ballongen klippte jag ut för hand, jag har inte Crazy Things diesen, ännu.
Jag färglade fågeln och ballongen med Distress Ink, stämplade ballongsnöret och monterade bitarna på kortet. Ballongen och ögonen är lackade med Glossy Accents, samma som jag limmat dit delarna med.



Inga kommentarer: