söndag 12 januari 2014

Stämplat bakgrundspapper

Hej på er!
Jag har en pysselkompis, Ingrid, som i princip aldrig använder mönstrade papper på sina kort, hon gör sina egna! Inspirerad av henne har jag också testat. Jag maskade o färgade in den fina lilla vykortsstämpeln från Prima med lite olika distressdynor.

Jag tyckte den orange färgen på vykortet längst upp till höger blev för dominant så jag dämpade med Gesso och satte dit lite halvpärlor. Gesso är finurligt i många sammanhang!

Här kommer en närbild på min "dekorationshörna". Band, spets, små rosor, blad, spröt och ett chipboardhjärta hittar du här.

Lotta rear fortfarande i butiken men jag vet att den inte är uppdaterad fullt ut, en del kan vara slut. När du beställer, avvakta därför det andra bekräftelsemailet innan du betalar så du vet att allt finns. Än finns det många fynd att göra!


1 kommentar:

Sinikka sa...

jag har lite svårt att göra mina egna bakgrunder till kort. Men nu har jag en fin inspiration.