söndag 26 januari 2014

Hej kompis!

Ni har väl inte missat januariutmaningen och Katjas inspirerande skiss? Du hinner fortfarande skapa något, du har ända till imorgon kväll på dig. Jag blev inspirerad och scrappade en bild på min son när han hälsade på sin kompis Gimli i hans korg. Eftersom twisten på tävlingen var att använda något av metall på alstret använde jag coola metall grejor från Prima på min och så strösslade jag träbokstäver över bakgrunden, dessa finns inte kvar i shopen men det är ett bra sätt att använda upp lite udda bokstäver som finns kvar i gömmorna.

Istället för journaling hittade jag klistermärken med ord som jag använde. Ibland har man fraser liggande som inte används och då brukar jag klippa isär dem och bygga nya av orden. Dessa från Pink Paislee är superfina tycker jag till exempel. Istället för linjerna på skissen använde jag färg som fick rinna nedför sidan och så sydde jag med guldtråd och ritade falska stygn i svart.

Jag hoppas att du blev inspirerad att skapa något till utmaningen. 

Material:
Metalldekorationer (på rea nu, passa på!)
Stickers från Glitz Sunshine in my soul 
Mönsterpapper från Echo Park
Diverse stickers och dekos som skramlade runt hemma ;)

Inga kommentarer: