fredag 3 januari 2014

Mixed Media

För ett par dagar sedan var jag hos en kompis som hittat till Vicky som visade upp en lapptäcksteknik som jag glatt norpade.

Här har jag använt mig av papper från Primas serie Introspection, färger valda för att föreställa himmel, blommor och gräs. Bitarna limmade jag fast med matt medium. Här och här finns ett par olika.

Jag lade över ett tunt lager med Gesso för att få en mjukare ton på färgerna och även en bra yta att jobba på.

Kanterna ramade jag in med Indian Ink-pennor från Faber-Castell, genom att rita, sudda med fingret. Om och om igen.

Jag målade några moln med vit Distress Paint och ritade med vit Poscapenna runt kanten. Blommorna gjorde jag med en stencil och Modeling Paste.

Blommorna färglade jag med Inktensepennor, som jag sedan målade över med vatten. Då löser färgen upp sig och när det torkat är färgen vattenfast. Jag gjorde även en liten sol bakom ett av molnen.


Sedan använde jag Indian Inkpennorna och färglade runt och på motiven med olika färger; rita, sudda med fingret, rita, sudda med fingret och så vidare.



Den färdiga sidan blev såhär fin. Jag måste säga att jag faktiskt blev riktigt nöjd!

En liten detalj på blomman och molnen som jag bättrade på med ytterligare lite Gesso för att få dem luddiga.


4 kommentarer:

NickScrapShack sa...

Wow, så fint!

Monica =) sa...

Urläckra effekter!!!
Det här blev jag sååå inspirerad av att prova nån variant på =)

Tack för härlig instruktion!
Kram Monica

En liten butik sa...

Vansinnigt läckert - wow!

Maya Isaksson sa...

Jag blev inspirerad och ville testa men det blev pannkaka av allt, dottern blev glad för hon fick använda mitt projekt som bakgrund till saker hon klippt ut... Väldigt snyggt och roligt såg det ut i vart fall, och alltid roligt att bli inspirerad även om det inte alltid blir som man tänkt ;)