söndag 5 januari 2014

Stämpla med gesso

Mina inspiratörskollegor och Lotta retar mig lite för min förkärlek för stjärnor, så idag tänket jag visa ett kort med en massa stjärnor bara för det! ;D

Jag började med att gå på bakgrunden på min kortbas med vit stämpeldyna genom en av mina absoluta favoritstenciler Mini Tile Texture. Stjärnan har jag målat med Martha Stewart Pearl Fruit Punsch, den täcker rätt bra men jag har målat på en extra gång för att det ska synas riktigt ordentligt.

Det går jättebra att stämpla med gesso, men man måste tänka på att rengöra stämpeln ordentligt på en gång så det inte fastnar. Jag brukar skölja mina under vattenkranen. Jag börjar med att stryka ut ett lager gesso på ett skräppapper, sen använder jag det som stämpeldyna till min stämpel.

Texten har jag googlat fram och jag vet tyvärr inte vem som är författare.


3 kommentarer:

Monica =) sa...

Härligt busiga stjärnor!
Så personligt det blir när du skriver en text du gillar för hand <3
Kram Monica

En liten butik sa...

Vad fint! Tycker också om att du skriver för hand... önskar jag hade lika fin handstil.

Anna Ekman sa...

Så fint Lina.