lördag 4 januari 2014

Fnyz-cirkel o Journaling Card

Härliga Hanna/Fnyz visade så fint hur hon skapar sina sydda cirklar som är lite av ett signum för henne o finns på många av hennes LOs. Ursnyggt tycker jag, men nu gör jag ju kort.... Betydligt mindre yta att hantera.

Journaling är ju inte heller vanligast i världen för en kortmakare. Men jag fick nos på ett block med små oemotståndliga Journaling Cards som var prickiga i olika klara färger, hmmm... Visst kan det gå?! Klart det går =)

Så här blev det:
Glada papper från Echo Park, bomullsband, Enamel dots, Washi tejp o prickigt Journaling Card hittar du på mitt kort.

Jag har klistrat upp journalingkortet på pizzakartong för att ge lite lagom höjd. Perfekt att använda o finns hemma hos de flesta så här efter nyår ;-)

Runt bokstäverna har jag dragit en tunn svart linje för mer kontrast. Pilligt? Absolut, men funkar fint med läsglasögonen på näsan - 2013 var året då såna tant-attribut på allvar kom in i mitt liv!

Den svartvita washitejpen sitter på vit kartong eftersom den släppte igenom mer färg från pappret under än jag gillade. Allt går att lösa.

Härligt nytt pyssel-år önskar jag er allihop!!!





2 kommentarer:

En liten butik sa...

Superfint kort Monica och vilken fiffig idé att sätta journaling-kortet på det sättet, snyggt!

Terés sa...

Snyggt! Riktigt härliga färger... :)