lördag 15 december 2012

Ett ganska råååsa julkort.

Om man tröttnar på de traditionella röd/grön/guldiga julkorten (som jag brukar göra efter ett tag) så går det ju faktiskt alldeles utmärkt att göra julkort i andra färger. Som här - ett julkort i härligt rosa toner. Varför är det alltid så mycket lättare att skapa i rosa? Iaf för mig, jag som trots allt inte är en speciell rosa person. ;)


På detta kortet har jag använt mig av:
Dubbelsidiga papper från Lilybee Design (rosa) (grönt)
Samma Glimmer Glam har jag även använt för att färga in den annars beiga spetsen från YouDo
Rosa ros från Storyteller
Bokstavsstickers från Storyteller
Die Cut från Storyteller. Den är annars i craft men jag har kletat vit gesso på så att den ska likna ett moln istället.
Kakservetten är utstansad med en die från Cheery Lynn.
Ostduk
Stämpeln är privat.

Stickles på blommor är ett måste. ;)


Inga kommentarer: