lördag 21 februari 2015

Leka med Distress Ink färger

En stor inspirationskälla till mig är Kristina Werner och jag har följt henne i många år nu. Jag gillar hennes enkla stil och hon var även en av lärarna på Online-kursen jag gick för några veckor sen.
Dessa tre kort är inspirerade av ett kort hon har gjort. 
Till detta kort har jag använt Distressfärgerna Peacock Feather, Salty Ocean och Tumbled Glass.
Texten är en privat stämpel som jag vann på en Scrapträff i höstas. Den är embossad med vitt pulver.
Paljetter är aldrig fel att pynta med;)

Till detta kort har jag använt Distressfärgerna Spun Sugar, Picked Raspberry och Worn Lipstick.
Effekten av Bokeh fick jag genom att droppa vatten på den torra färgen och torka med hushållspapper. Distresserna återaktiveras med vatten och på detta sätt lyfter man bort lite av färgen.

Till detta kort har jag använt Distressfärgerna Spiced Marmalade och Squeezed Lemonade.

Jag har använt akvarellpapper som bas och använt mycket vatten tillsammans med Distressfärgerna och låtit det rinna fram och tillbaka på pappret, 

Ha det bra!
//Tesa

Inga kommentarer: