tisdag 24 februari 2015

Tekniktisdag - Presentgömma av en konservburk

Idag ska jag visa er hur jag har gjort en presentgömma av en konservburk.
Jag har använt en konservburk med ögla.
Jag öppnade upp botten med min NYA CLARA konservöppnare pga. den skär riktigt nära kanten. Diska ur konserven ordentligt.
Inuti burken, precis vid kanten fäste jag en remsa med dubbelhäftande 3d tejp för att bottenplattan ska kunna vila på den när jag ska limma fast den igen. Jag lade i en slant i burken. Annat tips är att lägga i ett presentkort eller en påse med något gott.
Använde limmet från en limpistol på 3d-tejpen för att fästa tillbaka bottenplattan.
Skar till en remsa papper från Studio Calicos serie Brighton Pier och limmade fast den runt burken.
Det går att dekorera denna burk med massa fina saker men jag höll det enkelt för att det passar min mottagare. Limmade fast ett flashcard från Jenni Bowlin på framsidan.

Hoppas du gillade tipset:)

Ha det bra!
//Tesa

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Vilken rolig ide :)

Sinikka sa...

Den idén gillar jag mycket. Tack för tipset

Tesa sa...

Tack Rebecka & Sinikka❤
Kram Tesa