måndag 23 februari 2015

Dubbelsidiga papper

Ibland så får man ett sånt där papper där båda sidorna är helt underbara OCH man vill använda hela pappret som bakgrundspapper.... som tur är så får jag oftast två av varje papper av Lotta på En Liten Butik så att jag kan använda båda sidorna så idag tänkte jag visa pappret "American Crafts - Brighton Pier Wonder Wheel".

Först en ny layout där jag använt framsidan (A-sidan) som bakgrundspapper, härliga färger som passar perfekt till somriga, soliga foton. Här är mina två tjejer i Gamla Stan i Stockholm i somras:



Nästa layout bloggade jag i mellandagarna och här har jag använt baksidan (B-sidan) som bakgrundspapper och plötsligt passade pappret till en vintrig layout med Jul-tema. Ser ni att jag på båda layouterna även använt en bit av samma vellum-papper? Det med guldiga stjärnor på funkade också både till sommar och Jul.



å vet ni vad? innan jag fick två av detta papper av Lotta så hade jag även köpt ett själv tidigare för jag tyckte det var så fint så jag har faktiskt gjort TRE layouter med samma papper som bakgrund! Ni får se den också även fast den inte gjordes till En Liten Butik från början men tre inspirationssidor med samma papper kan väl inte vara fel?

Här är framsidan av pappret igen, och på denna är det åt "rätt håll" för på första layouten är det faktiskt upp-och-ner för att det passade bättre till den layouten, så Tre helt olika layouter med samma papper som bas!





3 kommentarer:

Rebecca sa...

Tjusiga! :)

Sunie sa...

Riktigt snyggt. Tänk att det kan bli så olika :)

Gittans Pysselsida sa...

Lika snygga alla tre!
Kram