måndag 18 juli 2016

Fabulous

Hej på er! Hoppas ni njuter av sommaren!
Idag visar jag er en Lo med ett suddigt foto taget i all hast i ett regnigt och kallt Stockholm i vintras under en promenad som tog oss mellan två platser. Jag gissar att ni liksom jag har en mängd sådana foton, ej perfekta men som ändå betyder en del för oss. Låt oss använda dem!

Jag utgick från fotot när jag gjorde den här Lo'en. Jag tog fasta på de enda färgklickarna, de cerise dragkedjorna och den lilarosa mössan.


Jag gjorde en bakgrund med akrylfärg, distresser och mister på det sätt jag visat för er förut, i det här inlägget. Jag strödde på lite löst glitter i färgen innan den hann torka. Använde mig dessutom av diverse stämplar för att skapa den effekt jag ville ha. Från min spillbitshög parade jag sedan ihop några papper och tillförde ett extra lager med hjälp av chipboardfigurer som jag målat vita.


Slutligen dekorarade jag som jag brukar, med stickers och enamel dots!

Tips på varor i Butiken: Dylusions Paint, Distresser, Mist, stämplar, papper, Chipboard, stickers, enamel dots.

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Åhhh!! Du har så rätt det är våra minnen som vi bevarar, suddiga eller ej!! Jättefin LO med härliga detaljer och läcker färg. Kram Anna 😍