fredag 8 juli 2016

AJ-sida - Beauty

Jag har länge gått och suktat efter ett stämpelset från Unity Stamps som heter Wild & Free och tillslut så bestämde jag mig för att beställa dem. Jag ångrar mig INTE. Direkt satte jag mig och gjorde en sida i min art journal och jag använde en av blomstämplarna och en av texterna i setet:



Jag har stämplat med vattenfast dyna och målat med Silks Acrylic Glaze som finns i massor av härliga färger. Det är även den jag gjort "stänk" med genom att tunna ut den lite med vatten och skvätta med en pensel över sidan. Skuggningen har jag gjort med vattenlösliga pennor - t.ex. kan man använda Distress Crayons eller Primas watercolor pencils. En stencil från Tim Holtz och lite modeling paste fick ge sidan lite mer dimension. 

Pyssla lugnt!
Jeanette - Tettiz

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Tok läckert !!! Love it!!! ❤️ Kram Anna 😃

Monica =) sa...

Attans snyggt!
Nu blir det till att gräva fram akrylfärgerna för nu blev jag inspirerad! =)

Kram!