måndag 23 maj 2016

Galna fåglar på en fin bakgrund

Här kommer mitt bidrag till fågelveckan, ett kort med Distress Ink, stencil och ett par galna fåglar. De stackars fåglarna är sedan tidigare redan färglagda med vanliga akvarellfärger och urklippta. 


Här får du en liten bildserie om hur jag gjorde bakgrunden. Jag har använt mig av Ink Blending Tool, men jag kan även varmt rekommendera Sponge Dauber, som är lite nättare.

Här syns det mer tydligt att jag lagt stencilen lite överlappat när jag använder Distress Ink jämfört med när jag använde våtservetten.

5 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Så snyggt färglagda fåglar!! Och en jätte rolig teknik du använder, måste testa!! Så fina kort!! Kram Anna :)

Gittans Pysselsida sa...

Vilken bra förklaring, måste testas. Börjar faktiskt bli "lusten" på dessa kul fåglar.
Kram Inga

cissi sa...

Så snyggt Anna, måste prova den tekniken!

Gittans Pysselsida sa...

Snyggt...jag letar den stencil/ mask du använt. var kommer den från?
// Inga

Anna Ekman sa...

Den heter Mini Peek-a-Boo från Crafters Workshop, Balzer Design.