tisdag 10 maj 2016

Busig bakgrund med vattenfärg

Hej på er! Idag tänker jag visa er ett lätt sätt att skapa en effektfull och busig bakgrund. Jag använder den både till Lo'er och kort.

1.Här är materialet jag har använt. Egentligen lite "vi tager vad vi haver". Det vill säga plocka fram olika vattenlösliga medier!


2. För att få mer kontroll vart färgen hamnar på min Lo/mitt kort  och för ha möjligheten att jobba med medierna applicerar jag dem först på en plastyta. Det går utmärkt med till exempel OH-plast, en plastficka eller vad du nu kan hitta hemma. Jag börjar med att rita med färgerna som är i pennform.


3. Här har jag sprutat vatten på färgen och försiktigt gått på med ett finger för att få färgen att lösa sig. Jag har även sprinklat på lite Color Burst.


4.Slutligen några stänk med akrylfärg.


5. Här har jag lagt på kortstommar ovanpå färgen. Det räckte till hela fyra kort!

Alla dessa stommar har blivit kort. Här nedanför hittar ni två av dem, de andra två sparar jag till nästa vecka då vi har temavecka här i bloggen!



Tips på material från En Liten Butik: Gelatos, Distresser, Color Burst, Akrylfärg,Sprayflaska, Modeling Paste, Stecil, Mönsterpapper, Enamel Dots, Bokstäver, Stickers, Snöre.

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Urmysiga bakgrunder och fina alster blev det också!! Ser fram emot att se dom andra senare :) Tack för härlig inspiration:) KRAM Anna

En liten butik sa...

Så läckert! Kram Lotta