onsdag 4 maj 2016

Dream big - Fly high

Hej på er!

Idag tänkte jag visa er en Lo med mörk bakgrund, något jag inte gör så ofta. Jag har fått prova Bazzills " Sugar Wafer Ombre". Tyvärr syns det inte så bra på fotografiet men papperet har en läcker dämpad ombreeffekt där papperet går från mörkt grå till en betydligt ljusare varmgrå nyans.


För att ljusa upp och göra detaljerna mer framträdande har jag valt att gå på med en vit akrylfärg på vissa områden. Jag har sedan använt en bakgrundsstämpel från Prima, härliga marininspirerade papper från kaiserkraft och  guldglittrig washitape. Valde att plocka in turkos som accentfärg i några dekorationer och avslutade med några paljetter och härliga puffbokstäver från Evaliciuous.

Tips på material från En Liten Butik: Cardstock, akrylfärg, bakgrundsstämpel, mönsterpapper, washitape, metalldekoration, blommor, bokstäver.

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Läckert med den grå bakgrunden och härlig clean komposition! Kram Anna :)