söndag 19 april 2015

Påskbesök och ett tips


Hejsan

Det finns ett papper i butiken som jag blir så glad av. Så fort jag såg det var jag tvungen att skaffa mig ett par. Det heter Brighton Pier - Up and away och ser ut så här:


visst blir man glad av detta?

Jag har använt det för att göra en enkel layout i A4 format om förra årets påskbesök.


Valde ut fotografier jag ville ha med och använde en hörnstans för att runda av hörnen. Sedan använde jag en svart penna och målade en söm runt kanten. Rubriken skrev jag med bokstäver i trä. Jag använde också små träfåglar.


Till sist ville jag plocka upp de glada färgerna från fotografierna. Jag ville gärna ha pärlor men som vanligt fattas de rätta färgerna. Känner du igen det? Då har jag ett litet tips. Jag ser alltid till att jag har vita pärlor hemma. Sedan använder jag mina ProMarkers och målar dem i de färger och nyanser jag vill ha.



Nu önksar jag er alla en Beautiful Day

Inspiratör Nick





2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Så härligt glad LO....och tack för tipset om att måla pärlorna.
Kram
Inga

La Vikinga sa...

Toppentips att man kan måla halvpärlorn amed promarkers!!!

Charlotta