torsdag 21 februari 2013

Att göra en bakgrund

Idag tänkte jag visa hur man kan göra en bakgrund med hjälp av stämpeldynor och sprayfärg, jag har använt DistressInk och GlimmerMist.
 
Jag började med att vika ett skräppapper dubbelt och på fri hand klippa ut ett halvt hjärta. 
 
 
Sen viker jag upp papperet och fäster det med ickepermanent limroller för att det inte ska krypa in färg under kanten. Med cirkelrörelser börjar jag på skräppapperet och går sedan inåt och färgar in hjärtat med DistressInk. Om man inte har ett verktyg går det lika bra med en sminksvamp eller liknande.
 

Jag väljer ut en stencil och lägger den över den del av hjärtat där jag vill ha mönstret, resten täcker jag över för att inte få färg på oönskade ställen. Sedan sprayar jag med min GlimerMist och tar bort stencilen och skräppapperet som jag satt fast.


Som ni ser har färgen läckt in lite under stencilen, men det gör inget eftersom jag ändå tänker täcka över den delen av layouten med mitt foto.


Till sist går jag på med en clearstamp och DistressInk både inuti hjärtat och ut över kanterna för att få lite mer liv i bakgrunden.
 
 
För att få se hur den färdiga layouten med min bakgrund blev så måste du komma tillbaka imorgon! :)

Material
DistressInk
GlimmerMist
Ranger Dylusions starry starry night
YouDo Background Playful

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Oj så spännande...

Kicki sa...

Denna delen är så himla snygg, ändå är den inte färdigställd än! :)

Kram Kicki