söndag 10 februari 2013

ATC kort

Det börjar närma sig kärleksvecka här på bloggen. Jag smygbörjar lite ;) Jag har gjort en liten serie ATC kort med hjärtan.
Vad är då ATC kort? 
ATC står för Artist Trading Cards. Det är som små konstverk som skapats på liten yta.
De ska vara egenskapade. Vem som helst kan skapa dem i vilket material som helst - trä, metall, papper, textil etc - så länge de håller samma mått!
Ett ATC kort har en given storlek som anges i inch- 2 1/2x3 1/5 inch. I centimeter blir det 6,4x8,9 cm.
ATC korten får du inte sälja utan tanken är att du ska byta med andra, som gjort ATC kort.

ATC kort kan skapas, att de är unika, en serie eller edition där alla ser lika ut.
Så här ser min lilla serie med 8 ATC kort ut:

 Har gjort dem lika men ändå olika. Grundat wellpappen med gesso och glimmer glam.
 Papprena är från ett paperpack från Prima som tyvärr tagit slut. Men det har kommit in mycket nya snygga papper från Prima.
 Spets från Youdo.
 Prima blommor och lite blandat med charms.
 Jag och mina pysselvänner håller på och skapar för fullt med ATC kort.

 På baksidan av kortet står mitt namn, nick, bloggadress, seriens namn och numreringen av korten.
Tänkte ta med dessa och några fler ATC kort till Stockholm Scrap och Pearl eventet. Vore roligt om det var några som vill byta ATC kort med mig


5 kommentarer:

cissi sa...

Så vackra, jag hade gärna bytt med dig men jag kan tyvärr inte åka dit.

En liten butik sa...

Sååå fina!! Kram Lotta

DeadUntilDark sa...

Jättesnygga!!! Jag har inte riktigt förstått mig på det där med ATC kort innan, men nu har polletten trillat ner. :D Jag blev lite sugen på att göra mig egna. :)

Kicki sa...

Ååå, vad fina!!

Kram Kicki

Anonym sa...

Så fina, jag byter gärna med dig i Globen i April :-)

//Elin