torsdag 10 november 2011

Embossat höstkort

Hej på er! Idag blir det trots allt ett kort mitt i layoutveckan, hihi...

Jag har lekt med ett stämpelset som heter Trees and Leaves från Inkadinkado. Massa fina stämplar för en billig peng.


Jag stämplade upp nio av de motiv som jag gillade bäst i olika höstiga färger, klippte ut dem och monterade dem på distanskuddar. Enkelt men ganska effektfullt.

Distressdynor kan ibland krångla lite tillsammans med clearstamps och ge ett avtryck som inte är detaljerat; mitt tips är att slipa stämplarna försiktigt med ett fint sandpapper. Därefter brukar distressfärgen fästa fint på stämpeln.

Jag gillar att kladda och leka med effekter, så jag duttade över alla rutor med en genomskinlig embossingdyna och hällde sedan över klart embossingpulver och embossade. Detta upprepade jag tre gånger för att få den hårda, vackert blanka yta som ni ser ovanför.

Material från butiken:

Trees and Leaves från Inkadinkado
Distressdynor och embossingpulver

Tack för titten!

Lillnettan/Anneth

2 kommentarer:

Liza sa...

Åh så snyggt!! :D

En liten butik sa...

Läckert - I like mycket, framför allt embossingdetaljen! //Lotta