fredag 24 juni 2016

Kort till mor

Halloj!

Till mors dag i år gjorde jag ett kort som passar bra till veckans tema - nämligen ett kort med en distressruta. Eller - ruta och ruta - det är mer ett fält eller vad man ska kalla det. Jag maskade av med post it-lappar som jag rivit kanterna på och använde tre olika nyanser av gula distress inks

När jag stämplade så använde jag svart stämpeldyna och stämplade en av de fina blommorna i Primas stämpelset Fragrant Flora Stampset. Jag stämplade med vilje så att stämpelmotivet skulle hamna lite utanför distressrutan, då jag gillar effekten det ger. När jag stämplat så ritade jag små prickar runt motivet och skrev texten för hand, då jag inte hade någon stämpel som jag tyckte passade. Sen ritade jag ett tunt streck som en ram runt. 

Den stämplade "panelen" satte jag fast på kortbasen med 3D-kuddar och så var kortet klart! :) Enkelt och snabbt och det kan varieras i all oändlighet! 



Pyssla lugnt!
/ Jeanette - Tettiz

Inga kommentarer: