torsdag 2 juni 2016

Dream Big - En färgglad layout

Hej!

Idag bjuder jag er på en layout med glada färger och en ljus somrig känsla.

Jag har utmanat mig själv att använda ett mönsterpapper som bakgrund vilket är rätt ovanligt för mig som oftast använder vit Cardstock som bas.
Men ibland är det roligt att göra något annat tänker jag.

Det här härliga pappret från Pinkfresh Studio har Lotta skickat i min härliga dt-låda och jag blev så glad när jag hittade det och har gått och klurat på vad jag skulle kunna göra med det.
Jag insåg direkt att det var alldeles för fint att klippas i så därför fick det bli min bas istället.

Nog snackat här kommer den..


Ett några år gammalt foto på vår yngsta dotter Astrid som sitter i sin egna lilla värld av drömmar.
Tänk om man kunde höra vad dom tänker ibland....
Jag har dekorerat ganska sparsamt och låter pappret göra sitt liksom. 
Bara några Enamel dots, en doilie och en liten die cut med text förutom mitt vanliga sytrådstrassel och symaskins sömmarna.




Sömmarna gör att sidan ser lite mer arbetad ut utan att ta för mycket plats.
Det ger också lite textur och djup i layouten.

Ja det var allt för mig idag !

Nu är det din tur att sätta fart vid pysselbordet och behöver du lite extra utmaning så tycker jag du ska ta dig en titt på månadens utmaning här hos oss på En Liten Butik.
Jeanette har knåpat ihop en härligt somrig utmaning åt oss som du bara måste ge dig på.

Tips på material från En Liten Butik:

Tusen tack för titten!
Kram Anna :)


Inga kommentarer: