tisdag 18 augusti 2015

"Farmhouse Kitchen" Receptbok

Jag är så glad att Ni nu kan hitta produkter från Canvas Corp Brands hos En liten Butik. Jag har haft nöjet att jobba med deras produkter under en tid då jag även ingår i deras Creative Crew. Jag verkligen älskar deras produkter! Papperna är av superkvalité; tjocka och med fina tryck. Och vem kan inte annat än älska Tattered Angels produkter? Eller 7 Gypsies vintagefeeling? 

Idag visar jag en framsida till en receptbok som jag gjort med material från Farmhouse Kitchen Mix & Match Pad som nu finns att köpa i webshopen.




Jag har klippt ut bilder ur de mönstrade papperna, limmat fast på boken och sedan färglagt.


Bakgrunden gjorde jag genom att först måla ytan med vit gesso. När det torkat använde jag fingrarna för att applicera Dylusions Paint i två färger. Innan färgen torkat strödde jag över embossing pulver lite här och där.


När allt tokat sprayade jag med olika färger med mist och avslutde med att stämpla med en bakgrundstämpel från Prima.


Jag har använt följande produkter som finns hos En liten Butik:

Canvas Home Basics Mix & Match Pad "Farmhouse Kitchen"
Dylusions Paint "Melted Chocolate"
Dylusions Paint "White Linen"
PEARLustre Embossing Powder "Rubelite"

Hoppas Ni nu vågar beställa ERT Mix & Match Pad (finns också i andra stilar).



Inga kommentarer: