lördag 13 juni 2015

Grattis

Stegade in på en lokal konstnärsbutik och hittade en rolig sak.....masking fluid. Detta är dock inget som finns i shopen men jag ville ändå visa er detta kort. Masking fluid är som det låter en flytande maskeringsvätska och just denna hade en tunn tunn spets så att man kan rita och skriva med den. Jag skrev ordet Grattis på vit cardstock och väntade sen på att vätskan skulle torka. Tog ungefär 15 min. 
Sen sprayade jag med Heidi Swapps mist i färgerna Tropicana Teal, Primrose och Mustard över pappret. När det torkat så gnuggade jag bort maskeringsvätskan och voilá där hade jag min egen handstil som en slags embossad stämpel:) Hittar man en bra täckande vit penna går det ju naturligtvis bra att skriva över färgerna också, men jag har ännu inte hittat någon. Sen går det ju att använda andra resisttekniker med embossing och stämplar, men då blir det inte med en egen handstil;)
Monterade pappret på svart cardstock och dekorerade med wood veneer stjärnor från Studio Calico som jag först embossade i svart. De är slut i shopen men det går lika bra med Lawn Fawn´s veneer stjärnor som du hittar här.

Ha det bra!
//Tesa

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Vilken rolig teknik!!! Jag gjorde nåt liknande med mina pennor för heat embossing. Det är en emboss dyna i penna format, strödde sedan på svart detalj pulver och värmde. Målade över slarvigt med grön vatten färg :) Men jag har tyvärr inte din snygga handstil dessvärre...
Ditt kort blev såååå snyggt som allt du gör !!! Kram Anna :)

Tesa sa...

Tack! Ja, det funkar ju det med:)
Här blir ju resultatet att det är en slät yta alltihop,
vilket jag gillar. Tack för dina ord.
Kram Tesa