torsdag 18 december 2014

Embossing enamel

Hej där!
Ofta så använder jag Embossing Enamel som en läcker detalj, jag ströar helt enkelt ut pulvret o värmer försiktigt underifrån.
Nu vill jag visa hur fint det blir när man täcker en lite större yta.
Här har jag stansat ut en gran o täckt den med pulvret. För att det ska funka bra när jag vill ha det tjockt o täckande stämplar jag ytan med en stämpeldyna för embossing.


Läckert, eller hur?! Jag har använt Embossing enamel shabby blue, här hittar du flera varianter.

Hela kortet blev så här:
Andra varianter av härligt prickiga papper finns i butiken och en mindre variant av den utstansade doilyn hittar du här, den är 5cm i diameter (den jag använt är 10cm i diameter). Min Magnolia är en äldre variant, finfina finns i butiken.
Som en extra detalj har jag dekorerat med en tag från ett par jeans jag köpt, härlig recykling!

Glada inför-jul-kramar,
Monica =)

2 kommentarer:

linaliten sa...

Jätteläckert!

Cardlotta sa...

så underbart! o kul att du köpt mina jeans:)