onsdag 13 augusti 2014

En "blöt" distressruta

Hej, idag tänkte jag visa er en tutorial på en annan slags distress ruta än vad Monica visade härom dagen. Ni får även göra denna distress ruta i augusti tävlingen har Monica lovat. Det kommer bli många bilder så var beredda på det.

Det man behöver är ett akvarell papper, distress dynor, sprejflaska med vatten och ett akrylblock och eventuellt även ett glas med vatten och en pensel.


 Stämpla med dynorna på akrylblocket och välj såna färger som blandar sig väl.


Spreja sen rikligt med vatten på akrylklossen, men se till att pappret du ska använda inte är i närheten när du sprejar för annars får du färg på pappret vilket jag upptäckte:) Sen trycker du färgen ner mot pappret tills du ser att färgerna flyter ut.


Om det blir några bitar på pappret som inte har färg på sig kan du pensla ut färgen med en blöt pensel.
Låt det sen torka.


Man kan även använda sig av en liten akrylkloss och göra mönster.


Här använde jag mig av flera olika blå färger för att göra det här mönstret.


 Och så här blev de färdiga korten.


 Här har jag använt en privat stämpel och ett papper från Heidi Swapp som just nu är slutsålt men det finns massor av andra fina pappersblock och papper i shoppen som det HÄR tex. Jag använde även DESSA halvpärlor från YouDo


Här använde jag en privat die men DENNA skulle vara fin också. Hello och pratbubblan är stämplar från DETTA set.

 Här använde jag en privat stämpel men vimpeln är en dekorationer från Jilibean.


Här har jag använt ett papper från ett pappersblock från Pink Paislee som tyvärr är slutsålt men det HÄR superfina finns kvar. Doilisen är en die liknande den HÄR. Stämpeln stämplade jag med en svart dyna och sen hällde jag på clear embossingpulver som jag värmde på för att få en glansig yta.

 Jag hoppas att ni förstod min tutorial och att ni provar denna roliga teknik som jag lärde mig av Laura Bassen. Har ni några frågor skriv dem i kommentarsfältet så svarar jag på dom. Ha en bra dag! Cissi DS

4 kommentarer:

Monica =) sa...

Vilken kul teknik, det ska jag också testa!
Härlig inspiration till utmaningen =)
Kram, Monica

En liten butik sa...

Vad roligt och vilka fina kort!

DeadUntilDark sa...

Wow, jättefina kort. Det där måste jag prova! :)

Gittans Pysselsida sa...

Så fina kort det blev...detta måste jag testa
Kram