måndag 25 augusti 2014

Det gäller att vara ute i god tid....

Det brukar jag oftast inte vara men nu föll det sig så att jag fick tag i en så söt digital stämpel som jag tänkte skulle passa perfekt till ett nyårskort - och så fick det bli!


Jag har målat med ProMarkers. Sen har jag använt ett turkost mönstrat papper ur ett papperpack från Fancy Pants. Exakt samma block finns inte kvar men det finns andra liknande som jag är säker på skulle fungera lika bra. Du hittar dem här. Till stomme har jag använt ett mörkt lila cardstock, concord grape. Till vimplarna har jag använt ett lila papper från FabScrap som också är slut men detta som heter Farm Fresh är väldigt likt!

Som dekorationer har jag använt prickiga cardstock siffror som jag målat med samma ProMarkers pennor som jag använt till stämpeln, detta för att färgerna skulle matcha så bra som möjligt. Detta tycker jag är ett bra tips. Köper ofta vitt band, rosor och andra blommor och målar dem sedan med mina ProMarkers så de passar perfekt till motivet. Jag har också använt stickles runt motivet, stjärndies, silverpapper (ur egen gömma), lila twine och lila rhinestones. Ritade med svart penna runt kanten av mönsterpapperet.


Trevlig vecka önskar jag er

Inspiratör Nick

1 kommentar:

Kay Miller sa...

Such a fun and adorable card!!