lördag 19 juli 2014

Presentkort

Vi har firat min svägerska och svåger som båda fyllt 50 år. Vi gav bort ett presentkort på Selma SPA i Sunne och till det så skapade jag ett enkelt kort som skulle vara clean and simple.

Jag maskade en blomstämpel från Unity stamps så att blomfåget skulle bli större och målade motivet med mina vattenfärger. Fäste turkos twine runt kortet.

Runt stämpelmotivet har jag färgat in pappret med Distress Ink "Peacock Feather".
Texten och blomman hör ihop i stämpelsetet. Texten embossades med svart embossingpulver.
Runt den infärgade pappret ruggade jag upp kanterna med Primas distressing tool. Använde även Primas chalk edger i färgen Teal Damask.

Fick användning av mina gamla kalligrafikunskaper. Behöver dock öva på det lite mer;)

Ha det bra!

//Tesa

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Så snyggt det blev att maska ihop blommotivet två ggr!
Kram Monica

Tesa sa...

Tack snälla Monica ♥
Kram Tesa