måndag 21 juli 2014

Present till ett fruntimmer....

Min mamma har namnsdag  i fruntimmersveckan och jag har passat på att alltra en ask och gjort en liten present. Vi börjar med asken.

Jag har målat den med Inka Gold - Graphite. Man behöver bara ta lite av färgen på fingret och sedan gnida in asken med den. När färgen har torkat putsar man den med en mjuk trasa för att få fram den fina glansen.


Sedan använde jag ett rött band som jag tejpade fast. För att dölja skarvarna innuti asken så klistrade jag fast mönstrat papper som jag stämplat och embossat med svart embossingpulver.



Ovansidan har jag sedan dekorerat med två olika typer av blommor. Fina rödfärgade blossom blommor och en helröd variant som jag inte är helt säker på vad de heter. Har också använt rödvita rosknoppar. Ett pärlband, en trådrulle, pärlor och en pin blev perfekta dekorationer. 

Så här blev resultatet






Hoppas ni får lite inspiration till fruntimmerspresenter! 

Inspiratör Nick