torsdag 24 juli 2014

Bokmärken

Nu när det är sommar och ledigt så är det ju många som passar på att läsa och då behöver man ju bokmärken. Eftersom jag själv älskar att läsa gjorde jag tre stycken.




Det första bokmärket från vänster gjorde jag genom att först distressa det gröna mönstret genom en av de här superfina små stencilerna från Heidi Swapp. Sedan gjorde jag samma sak med fjädern som även den är en stencil från Jenni Bowlin som jag inte hittar i butiken just nu. Jag klippte ut fjädern och klistrade fast den på pappret och jag stämplade och klippte ut pratbubblan också. Det andra och tredje bokmärket gjorde jag ungefär på samma sätt men jag distressade genom den här stencilen på ett större papper som jag sen skar till. Texterna som jag klippte ut för att passa på bokmärkena kommer från En Liten Butiks egna Project Life kort. De är jättefina och gjorda i ett tjockare papper.

Nu ska jag nog sätta mig och läsa lite, ha det så bra!

Inga kommentarer: