torsdag 19 juni 2014

Sommarrecept...

Visar idag ett litet minialbum. Temat är sommarrecept. Tänkte fylla på med recept som blir favoriter den här sommaren...

Har använt ett färdigt album från Jennie Bowling. Det är gjort av kraftig kartong. Jag brukar göra så att jag tejpar/klistrar det mönstrade papperet på kartongen. Sedan skär jag med en pysselkniv runt kanterna. När det överflödiga papperet är borta så chalkar jag runt kanten.


Till utsidan på albumet har jag använt ett härligt papper från FabScrap. Det heter Shabbylilious Little Darlings.


Framsidan har jag sedan dekorerat med blått och vitt cardstock som jag stansat ut i en fin form. Sedan använde jag en bit av det mönstrade papperet i mitten. Stansade ut några små fjärilar i grått cardstock. Sedan har jag använt fina chipboard siffror också de är Jennie Bowling.


Stämpeln är målad med ProMarkers och Faber Castell pennor. Stämpeln är en digi från egen gömma.
Till insidan använde jag baksidan av Shabbylilious Little Darlings. Man sätter ihop albumet med fina ringar. Jag brukar knyta fast olika band, garn eller spets i ringarna. Blir dekorativt och fint tycker jag. Har även använt lite blått twine.


Det går också jättebra att skapa egna album genom att stansa ut sidor med din favorit dies. Sedan kan du välja och vraka bland dessa fina ringar i turkost, råsa, svart, vitt eller silver.

Hoppas nu att ni får en härlig Midsommar!
Inspiratör Nick

Inga kommentarer: