onsdag 11 juni 2014

Ett snabbt kort...

För det mesta tar det ganska lång tid för mig i min skapar process, det spelar ingen roll om jag gör layouter eller kort så brukar det nog landa runt 4-5 timmar per alster. Men ibland så kommer jag på att jag behöver ett kort lite för sent och det tvingar mig att skapa lite snabbare. Det här kortet som jag visar er idag är ett sådant kort. Allt som allt tog det 30 minuter att göra.

Började med ett cardstock som jag skar till och bigade till en kortbas. Sedan stansade jag ut en fjärilsbård ur samma cardstock. Skar till en bit mönstrat papper. Skrapade längst kanten för att få ett lite slitet utseende. Sydde med maskin runt kanten. Fäste det sedan på ett vitt och sedan ett grått cardstock.

Använde en liten bit ostduk och band runt det mönstrade papperet. Fäste en dekoration från FabScrap, den heter Cameo rund och den ser ut så här från början.

Klicka här för mer information om produkten
Jag målade bakgrunden på dekorationen svart med hjälp av en ProMarker penna. Jag limmade även fast några träbokstäver i ett hurra. Längst ned i hörnet några vackra bruna halvpärlor.





Hoppas ni får en trevlig onsdag!
Inspiratör Nick


Inga kommentarer: