söndag 6 april 2014

Husmorssemester

Ungefär en gång per termin försöker jag och min bästa vän packa in oss själva och en massa pysselsaker i bilen och åka till fjällen på husmorssemester. Vi struntar i alla försök att ens tänka på att ge oss ut i den underbara fjällvärlden med skidutrustning eller vandringskängor på fötterna och sticker istället ner näsorna bland papper, dekorationer, färger och andra scrapprylar; det är vår bild av ordentlig energipåfyllning! :D

När vi var iväg nu i januari så lyckades vi i alla fall ge oss ut på en kort liten promenad, men vinden ven och kylan bet i kinderna så det blev inte mycket mer än ett vackert foto taget med mobilen att scrappa. Bakgrundspapperet är Memoires Captured Shining Star som jag gått över med gesso och sedan låtit färg droppa av från en pensel som jag drog mot papperet för att få den rinnande effekten. Det fungerar ännu bättre om man drar av penseln mot kanten av papperet, men man får helt enkelt vara lite mer ihärdig om man gör det mitt på så här. Ingen bakgrund känns färdig utan lite stämplat på för mig och här har jag använt en av mina nya favoriter, Kaisercraft Tiny Dots stamp. Pappersremsorna kommer från Studio Calico Printshop! 6x6 paper pad som tyvärr sålt slut i butiken. Dekorerat har jag gjort med Studio Calico wanderlust word phrases, stjärnor i wood veneer (slutsålda) och Studio Calico Printshop Thickers.




Inga kommentarer: