torsdag 10 april 2014

Färgglada ATC

ATC eller Art Trading Cards är nåt som jag gjort en gång innan tror jag. Men när vi nu hade lite ATC-tema i bloggen tänkte jag prova på detta. Jag utgick från olika färger, gul,rosa, grön och blå (sen tog mit akvarellpapper slut, så kan det gå). Efter jag färgat in mina bakgrunder med distresser och de torkat strösslade jag lite embossingpulver på och värmde från undersidan. Sen var det bara att pynta. Alla kort dekorerades med vellum och enamel dots. Texten skrev jag ut med min dymo.

Det röda kortet pryds av texten "störst av allt är kärleken".


Den gröna fick texten "gräset är grönast på sommaren". Ja, lite uppenbart men jag skrev lite vad jag kom på just då. ;)


"Även solen har sina fläckar" står det på det gul-orangea.


Det blå fick texten "Blinka lilla stjärna där". Jag embossade lite stjärnor på vellumet också.


Fyra färgglada kort. Hoppas du blev inspirerad att skapa några egna kort att byta med nån kompis!

Material:
Div. punchar och dies (privata)