onsdag 11 september 2013

Julkort #1 2013

Utanför är det full storm och löven bara dalar från träden. Det är bara att inse 22-30 grader varmt får vi vänta på tills nästa sommar. Hoppas bara att den blir lika perfekt som denna varit.

Nu tycker jag faktiskt att det ska bli riktigt skönt att kura upp sig i soffan men regn och rusk utanför. Med den tanken så blev det till att skapa mitt första julkort. Det hör till saken att jag inte skickar julkort men jag kanske kan sälja eller ge bort till min mamma är tanken.

Julkortet är gjort med en litet "lucka". Luckan sitter fast med hjälp av minsta magneterna som är gömda bakom pappret. Pappret är FabScraps Chic Pinks 

Den otroligt fina stämpeln som här är stämplad med Shaded Lilac tog slut samma dag den blev inlagd i webshopen. Hoppas att vi får tag på den igen! Lite enamel embossing har också fått en plats på kortet. (Band tillkommer till vänster för att dölja skåran som är skuren med skalpell.)


Här syns min lilla "lucka" lite bättre....


Inuti luckan hittar du text från Kaisercraft. Embossing enamel lite spritt runt omkring aged marine och cardstocken som är French Vanilla är infärgad med shaded lilac.

När kortet väl är öppet så finns det gott om plats att skriva egna hälsningar! Pärlor som använts är YouDo:s Sepia.

Lycka till med era kommande julkort!

Om du inte vart du ska göra av med dem skicka dem gärna till min mamma som även lämnar till Röda Korset;

Vivi-Ann Roth
Pilfinksvägen 10
374 52 Asarum

Tack för er hjälp!!

1 kommentar:

Monica =) sa...

Vilket härligt julkort, Lotta!!
Förstår att det där motivet tog slut snabbt,sååå fint!
Jag gillar ditt färgval o de små embossing-duttarna <3

Kram Monica