måndag 12 augusti 2013

Kort med inbyggd fart & förvåning!

Hej där!
Nätet är fantastiskt!!! Den här filmsnutten med tillhörande mallar fick det att klia i mina fingrar, får se hur det går för er!?
Hur man gör en "Pop-Up-Cube in a Wallet" hittar du >HÄR<, bara att sätta igång!

Kuben består av två delar och mekanismen som får den att kunna bli platt och sedan fälla upp sig är helt enkelt ett gummiband. Härligt enkel att få till!
Mitt plånbokskort ska få överaska makens bror och ser ut så här:



Jag gjorde det enkelt för mej, två av sidorna ser ut så här. Eftersom kuben ska tryckas ihop fick det bli platt dekoration.
Papper kommer från Lilybee Design, på rea just nu! Grattiscirkeln är från Bildmålarna, stämplad med Mowed Lawn. I mitten av blommorna klämde jag dit lite Liquid Pearls, Ivy green, kanterna på kuben är färgade med Rusty Bucket.


De andra två sidorna ser ut så här. Platta blommor i blå-gröna toner är slut i butiken men du hittar finfina i pastelltoner! Den urfina lilla doilyn är en dies från Cheery Lynn.


Här kommer själva utsidan på kuvertet eller plånboken om du så vill, en enkel omlottmodell som stängs med slejf i skåra.Kuvertet blir bäst med ett dubbelsidigt papper, jag har valt Lillybee Design igen, i rea-kategorin ;-) Cirkel och bård kommer från ett 6"-block: Authentique Summer. Bandet kommer att dyka upp i butiken så småningom tror jag. Den lilla söta klädnypan passar fint på födelsedag! Mitten av blomman smyckas av en Enamel dot och bokstavsstickersarna kommer från Glitz.


Här klämmer jag ihop kuben för att stoppa in den i kuvertet. Har ingen bild, men på kuvertfolderns insida finns en hälsning.


Bedrövligt suddig bild, men jag lovade ju fart! Kolla filmen jag länkat till så ser du bättre =)

Ha det gott o hoppas du blev lika inspirerad som jag av filmen!




1 kommentar:

En liten butik sa...

Så häftig o rolig att ge bort. Ska absolut kolla in länken!