söndag 10 mars 2013

Påsken hoppar allt närmare....

....så jag tänker att det är hög tid att börja fundera på det där med påskkort, eller hur?
Nu är jag inte superflitig med att skicka kort vid påsk men jag brukar ha med ett när vi träffar vänner. Fast man kan ju alltid ändra sig för de är fantastiskt roliga att göra -så härligt att riktigt frossa i färg!!! Mina blev rätt gul-dominanta förstås...Får bli mer färgvariation på de nästkommande!

Chevron-mönster är ju ruskigt tendigt just nu så mitt första kort har fått sig en liten chevronbård vikt av 1*2,5" remsor. Vill man kan man göra flera under varandra för större effekt. Det går ju att experimentera med storleken också.

Papprena kommer från ett 6"-block man blir alldeles lycklig av: Authentique: Summer. Kommer snart in i butiken. Finfina körsbärsblommor o alldeles underbara små virkade blommor har jag också använt.
Stansdies är en av mina passioner! På detta kortet har jag använt en Mini Flourish som jag delvis klipp isär.

Nästa kort är det som rubriken egentligen syftar på =)

 Likadana alldeles ljuvliga körsbärsblommor o delvis samma papper har jag använt som på det förra kortet. Jag har dessutom använt ett prickigt papper från Glitz: Love you madly. Beskriver rätt väl min relation till Glitz produkter =) I just denna serien finns en massa annat fint också, hoppa över till shoppen o kolla! Bokstavsstickersarna som är snyggt guldiga kommer t ex från samma företag.
Några fler stansar har jag använt här: Tropical Flourish och Olive branches.

Har du sett att det finns finfina kartonghjärtan o flera andra former också i shoppen? Jag vet, det kallas egentligen chipboards.... Jag har använt ett liknande som jag stämplat med text i färgen Spiced Marmelade. Fint att putta in bland blommor tycker jag!

Till sist vill jag visa dej insidan. Jag är inte så bra på dem men hittade en vikning på nätet som jag gillar! Nu är det inte helt färdigfixat men paneler med text kommer när jag vet mottagare.
Den finurliga vikningen med pop-up-funktion hittar du >HÄR<



Med solsken i blick o påskledighet skymtandes vid horisonten,



5 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Så härlga påskkort.!
Jag har länkat till er om ett pengakort jag gjort....tyckte om modellen men till nästa jag gör har jag ändrat måttet lite.
Kram Inga

DeadUntilDark sa...

Åh vilka fantastiska kort du gjort Monica och din färgläggning är underbar. Man blir alldeles glad av färgerna, det behövs verkligen färg i tillvaron nu. Vikningen ser spännande ut, vad heter den? Kram Linda

En liten butik sa...

Så fina påskkort i härliga färger! Vikningen får du gärna länka till :) //Lotta

Monica =) sa...

Tack för alla glada tillrop <3
Lotta o Linda: länkningen är fixad!

Soliga hälsningar, Monica

Cardlotta sa...

Underbara glad kort! Du gör verkligen jättefina kort som jag blir så inspirerad av!
kram Lotta S