onsdag 27 mars 2013

Grattis med Prima Introspection

Idag tänkte jag inte visa något påskalster eftersom jag inte hunnit pyssla något särskilt till påsk i år (om man inte räknar påskpysslet med min 3,5-åring ;), men väl färger som mycket väl passar toppen nu i påsk. Prima Introspection 6 x 6 pad har gott om gult, grönt och lila och passade toppen med lila cherry blossom, stora lila rosor och rosenknoppar (inte upplagda i butiken ännu).


Kortet har fått fusksömmar och bakgrunden har jag stämplat med en småmönstrad blombakgrundsstämpel från Prima och Distress Ink Mustard Seed för att få lite mer liv. Jag har även använt Prima Stencil Chevron och Distress Ink Black Soot. Grattistexten är gjord med en Dymoapparat (ett av mina absoluta pysselverktyg) och fastklistrad på en Storyteller oval die cut.


Här här jag klätt in en burk hudcrème med papper. Det var inte det lättaste att ta sig in i den, men det blev fint i alla fall! ;) Runt kanten har jag limmat fast papperssnöre från YouDo med flytande lim. De lila blommorna från ovan har fått sälskap med white stamenvita cherry blossom och en grön fjäril.


Inga kommentarer: