söndag 25 november 2012

Min julbok

Alla vi teamet fick ett papper med 25 stycken cirklar med nummer från 1-25 på och Lotta ville att vi skulle göra en adventskalender. Eftersom det inte är så stimulerande att ha en adventskalender med sig själv och hundarna (min Darling skulle aldrig orka med att köpa en massa små paket;-) så beslöt jag mig för att göra en julbok. En sidan för varje dag i december och där kan jag skriva om vad som händer innan jul samt även ha foton. Jag har använt mig av en gammal vintagebok:

Så här såg den ut från början

Här har jag målat gesso över omslaget och sedan använt acrylfärg och en stjärnstencil. Lite Stickles på stjärnorna passar ju bra. Flickan fick rött hår (som jag!) och förstås en turkos tröja ;-) Lite doodling och så hade jag ett nytt omslag. Så småningom kommer jag nog att dekorera det lite mer...

Innehållsförteckningen!! Jag har rivit ut en massa sidor och sedan klistrat ihop 2-3 sidor åt gången tills jag fick det antalet jag vill ha i boken. På så sätt blir sidorna lite tjockare och tål att dekoreras och målas på. Jag klistrade fast de urklippta cirklarna och grundmålade sedan sidorna i boken med färger som matchade ciklarna. Blått, rött och grönt i olika nyanser. Nedan visar jag några sidor ur boken:

Här har jag använt gesso och acrylfärg

Gesso, acryl och grusfärg

Gesso, en stencil och Glimmer Mist




Baksidan behöll jag för där tipsas det om extra julpyssel!!

Jag kommer att fylla boken och delge er varje söndag framöver, så glöm inte kika in på söndagarna så ni ser vad jag hittar på fram till jul.

Material från butiken:

Embellish Life//Marja



1 kommentar:

En liten butik sa...

Vilken kul idé, läckert!