fredag 6 mars 2015

REAN har börjat plus en kortvikning

Jag börjar med det viktigaste, det är REA i shoppen så när ni har läst detta inlägg får ni gå in där och shoppa loss! Det finns massor av fina stämplar på rea och pappersblock och massor av annat kul! Använd er av rea knappen längst ner i sidebaren så hittar ni allt som det är rea på. OBS under rean är det inte fri frakt som gäller.

Det är ju kortvikningsvecka här på bloggen och jag måste erkänna att jag inte är så haj på olika kortvikningar men jag ska visa er en jag brukar göra då och då. Tyvärr kommer jag inte på namnet på den här vikningen just nu så om ni vet får ni gärna lämna en kommentar.



Jag har använt olika blommor som hjälp för att kortet ska kunna stängas och då gäller det att inte limma dit dom för hårt.




Och här ovan är min lilla beskrivning på hur man viker kortet.

Mönsterpappret jag använt hittar ni på rean i shoppen och blommor hittar ni HÄR. Cardstocket jag använt tror jag är detta och detta. Jag använde distress dynan pumice stone för att färga in pappret på insidan där man ska skriva hälsningen. Var en perfekt färg till pappret. Texten embossade jag med vitt embossingpulver. Den HÄR diesen liknar den jag använde. Och blomrankan är lik denna.

Ha en bra dag och jag hoppas ni hittar många fynd i shoppen! //Cissi

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Vilket härligt kort Cissi, den vikningen gillar jag med!
Själva basvikningen du visar är en altarvikning, antar att man har sett det som ett altarskåp i miniformat eller nåt?!

Kram, Monica

Monica =) sa...

Hmmm, undrans om inte altarvikning är när "luckorna" är vikna en gång till?... Gate fold är det här vid närmare eftertanke, fast vad den kallas är ju inte så noga egentligen tänker jag =)
Kram igen, Monica