tisdag 31 mars 2015

Metall immitation

Hejsan,

ett sent kvällsinlägg, men jag har precis gjort färdigt ett kort till min kusin som fyller år och jag blev så nöjd med bakgrunden så jag ville visa er hur jag gjorde.


Börja med att skära till en bit cardstock som grund. Sedan kan du stansa ut former, jag valde kugghjul och bokstäver. Kugghjuls dies kan du hitta här.

Jag satte fast silvertejp på spillbitar och körde dem sedan genom några embossingfoldrar, t ex den här.

När du är nöjd sätter du fast mindre bitar av silvertejp över alla detaljer. Jag använde en bommulstops för att trycka ner tejpen så att mönstrena kommer fram.


När detta är färdigt målar du över allt med svart akrylfärg. Torka bort med en bit papper. Detta gör att metallen ser lite mer sliten ut. Man kan också lägga på lite Inka Gold för att få den att se lite rostig ut. 

Här kommer lite bilder:




Godnatt

Inspiratör Nick

1 kommentar:

Monica =) sa...

Urfint, tack för att du visar. Får se om jag inte testar detta i påskhelgen =)
Kram!