lördag 7 mars 2015

Art Journal

Inspirerad av France Papillon som jag hittade på YouTube för några veckor sen. Hon gör fantastiska saker och fick verkligen igång min mojo:)

Använde gasbinda och ostduk mitt på sidorna. Sprayade dom med Mr Huey´s i färgerna Black och Brown innan jag sydde ihop bitarna.


Jag grundade med Heavy Gesso och lät det torka, sen tog jag ett tjockare lager Heavy Gesso över mittpartiet. Drog fram och tillbaka med en syl för att få till mönstret. Målade sen med Silks i färgen Azurite. Sprayade med vatten och lät det rinna över sidorna. På kanterna har jag använt Silks i färgen Persimmon tillsammans med Donna Salazar Mix´d media Inx i färgen Leather. I ramen från Creative Obsession har jag använt Stampendous Micro Glitter Copper och i kapsylen har jag använt Glassglitter Copper från Prima.

Ha det bra!
//Tesa

Inga kommentarer: